Parcul. Partenerul tau in tonifierea organismului.
Gata! Primavara si-a intrat in drepturi, parcul este primitor si a venit momentul sa iesim la miscare in aer liber.
Activitatile in aer liber nu numai ca intaresc sistemul imunitar, dar au si un efect benefic asupra sistemului nervos, determinand cresterea celulelor nervoase si a legaturilor dintre ele .
E posibil sa descoperi in tine o particica din Gabi Szabo.
Fie ca esti un alergator inrait, fie ca ai un ritm mai lent sau ca urasti sa alergi, trebuie sa ii recunoasti efectele pozitive asupra organismului.

Cum ne ajuta o ora de alergat zilnic?
  • Combate depresia, una dintre cele mai frecvente stari de spirit cu care ne confruntam toamna, datorita zilelor intunecate si a faptului ca se innopteaza devreme.
  • Incetineste imbatranirea tesuturilor.
  • Reduce riscul de atac cerebral si de cancer la san.
  • Reduce riscul aparitiei osteoporozei, diabetului si hipertensiunii.
  • Reduce riscurile de infarct miocardic, intarind muschii inimii, scazand tensiunea arteriala si pastrand elasticitatea arterelor.
  • Creste imunitatea datorita sporirii concentratiei de limfocite din organism (celulele albe care ataca bolile).
Nu vrei sa alergi? Incepe cu plimbari usoare prin parc.

Mersul pe jos este un exercitiu fizic usor, aproape toata lumea poate sa il faca, ai nevoie doar de o pereche de pantofi comozi, nu costa si este foarte sanatos.
Mersul pe jos este o activitate fizica, ce te ajuta sa arzi calorii suplimentare.
Cum te ajuta mersul pe jos?
  • Reduce sansele de a dezvolta numeroase boli, printre care bolile de inima, diabetul, cancerul, accidentele vasculare cerebrale (mersul zilnic pe jos scade riscul unui atac de cord cu 20-40%) .
  • Sansele de a face un accident vascular cerebral scad considerabil daca mergi zilnic pe jos o jumatate de ora.
  • Acest sport scade riscul de a dezvolta cancer la san si diabet de tip 2.
  • Iti mentine un nivel bun de colesterol in organism.
Daca nu esti adeptul joggingului iti propunem alte activitati in aer liber, care te vor ajuta sa iti tonifici musculatura si sa iti  pregatesti corpul pentru tinutele de vara.
Saritul Coardei
Retraieste momentele copilariei.
Exercitiile la coarda intaresc rezistenta cardiovasculara si ne mentin oasele tinere, imbunatatesc activitatea cardiovascular, intaresc masa musculara, ajuta la intarirea densitatii osoase, imbunatatesc echilibrul corporal, deficitar mai ales in cazul persoanelor in varsta.
Fitness in Aer Liber
Aparatele de fitness in aer liber din parcurile bucurestene(Kiseleff, Moghioros) fac parte din programul national “Alege sa fii sanatos” si au fost amplasate pentru a-i determina pe cetateni sa faca mai multa miscare si sa adopte un stil de viata sanatos.
Tot in aceste parcuri au fost montate in sprijinul pasinati de miscare in aer liber si panouri cu instructiuni de folosire ale aparatelor.
Aparatele de fitness in aer liber au fost montate in parcurile din toata tara si proiectul a fost apreciat atat de tineri cat si de varstnici.
Plimbarea cu biclicleta
E un mod foarte placut de a te misca, de a te relaxa si de a-ti lucra muschii, in mod deosebit ai picioarelor si ai feselor.
In scop terapeutic, specialistii recomanda sa te plimbi cu bicicleta aproximativ 45 de minute pe zi, de sase ori pe saptamana. Astfel vei fi in cea mai buna forma si vei pierde cel putin 2000 calorii per total.
Plimbarea cu Rolele
Este un mod foarte placut de a te mentine in forma, care iti lucreaza in mod special muschii picioarelor. Plimba-te cu prietenii sau, daca ai copii, poti petrece timp cu ei si astfel.
Studiile au demonstrat ca plimbatul cu rolele reprezinta o metoda completa de aerobic, implica toti muschii corpului si ajuta la mentinerea sanatatii inimii. Intr-o ora de mers pe role consumi in medie 400 de calorii si iti tonifici musculatura.
Volei
Voleiul iti lucreaza mai multe categorii de muschi (bicepsi, tricepsi, umeri, iar sariturile antreneaza toata partea de jos a trupului). Ca mic semn de atentionare: voleiul iti solicita destul de mult incheieturile, asa ca nu exagera daca nu esti obisnuita si evita-l daca ai probleme cu aceste parti ale corpului.
Gradinaritul
Fie ca iti ingrijesti trandafirii, fie ca plantezi un copac iti pui organismul in miscare si iti tonifici corpul. In 30 de minute de gradinarit pierzi in medie 177 de calorii.
Miscarea in aer liber, exercitiile fizice te ajuta sa iti modelezi corpul si sa iti mentii organismul sanatos. Coboara din autobuz cu o statie inainte de casa, renunta la lift si urca/ coboara scarile pe jos.
3 Comments Posted in Articole, Fitness/Aerobic
Tagged , , , , , , , , , , , , , , ,

3 Comments

Leave a Reply

*

Using Gravatars in the comments - get your own and be recognized!

XHTML: These are some of the tags you can use: <a href=""> <b> <blockquote> <code> <em> <i> <strike> <strong>